6. Międzynarodowy Festiwal OPEN THE DOOR: „Peregrinus”, Teatr KTO w Krakowie

Festiwal OPEN THE DOOR Spektakl plenerowy Inne 50 min

Postacie w garniturach ubrane w duże maski - zdjęcie w barwach fioletu i żółci

„I tak się właśnie kończy świat, nie hukiem, ale skomleniem…”
T.S. Eliot

Inspirowany poezją T.S. Eliota wędrujący spektakl uliczny pokazuje dzień z życia współczesnego everymana. W efektownej wizualno-choreograficznej formie, z groteskowym przymrużeniem oka, dotkliwie obnaża pułapki współczesnego świata, w które masowo dajemy się łapać, bezrefleksyjnie tracąc linie papilarne naszych dusz. Czy zbiorowe opętanie Peregrinusów ma swój kres? Czy w tej podróży padamy ofiarami dybuków, czy może sami się nimi stajemy?
W pięć sezonów od premiery zaprezentowany na ponad 50 festiwalach na całym świecie, wśród których najważniejsze to Olimpiada Teatralna (Sankt Petersburg, 2019), FiraTàrrega (Tarrega, 2018), Chalon dans la rue (Chalon-sur-Saône, 2018), Nous La Rue (Montreal, 2017), Sziget Festival (Budapeszt, 2017), Sibiu International Theatre Festival (Sibiu, 2017), Seoul Street Arts Festival (Seul, 2016), Tbilisi International Theatre Festival (Tbilisi, 2016), The New York International Fringe, (Nowy Jork, 2016), Greenwich & Docklands International Festival (Londyn, 2016).
Nagroda Tony’ego Bulandra dla najlepszego spektaklu ulicznego na Babel Fast w Targoviste w Rumunii w 2016 roku.
„Uznany polski zespół teatralny wychodzi na ulice Nowego Jorku w ramach Fringe Al Fresco, ze spektaklami plenerowymi, które zgłębiają sens życia pozbawionego duchowości, miłości i piękna”.
(Playbill.com, Nowy Jork)

ENG „This is the way the world ends Not with a bang but a whimper…” T. S. Eliot

A wandering theatre show inspired by poetic works of T.S. Eliot depicts a single day in the life of a contemporary everyman. In an appealing visual form, with attractive choreography and grotesque mode of presentation taken with a pinch of salt, it painfully exposes the traps of contemporary world, in which many of us fall unreflectively losing the distinctiveness of our souls. Does the collective possession of the Peregrinuses have an end? In this journey do we fall prey to the dybbuks or do we become them?
In the five seasons since its premiere the production has been presented around the world, attending over 50 festivals, the most important of which are: The Theatre Olympics (Saint Petersburg, 2019), FiraTàrrega (Tarrega, 2018), Chalon dans la rue (Chalon-sur-Saône, 2018), À nous la rue ! (Montreal, 2017), The Sziget Festival (Budapest, 2017), The Sibiu International Theatre Festival (Sibiu, 2017), The Seoul Street Arts Festival (Seoul, 2016), The Tbilisi International Theatre Festival (Tbilisi, 2016), The New York International Fringe (New York, 2016) and The Greenwich & Docklands International Festival (London, 2016).

„The masked faces of Teatr KTO’s performers have become one of the most striking images of the 2016 festival. The acclaimed Polish theatre company takes to the streets of New York as part of FringeAl Fresco, with free,  outdoor performances that explore the meaning of life when it is deprived of spirituality, love and beauty.”  (Playbill.com, New York)

Miejsce zbiórki: Rynek w Katowicach, plac pod Galerią Skarbek

Realizatorzy

scenariusz, opracowanie muzyczne, reżyseria Jerzy Zoń
koncept masek Spitfire Company
projekt masek Joanna Jaśko-Sroka
wykonanie masek Modelatornia Agnieszka Szarejko
scenografia, kostiumy Joanna Jaśko-Sroka
ruch, choreografia Eryk Makohon

 

Obsada 

Karolina Bondaronek, Paulina Lasyk/Agata Łabno, Magdalena Pietnoczka, Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń/Monika Daukszo, Sławek Bendykowski/Marcin Dąbrowski, Bartek Cieniawa/Krzysztof Cybulski, Tomasz Łukawski, Paweł Monsiel/Krzysztof Tyszko

Repertuar

Przeczytaj