Logo


Szeherezada/Medea


GOŚCINNIE

CYKL OPERA ŚLĄSKA

Szeherezada/Medea
Duża Scena

[PO]    17.09   |  18.00
Bilety:
35–60 zł

Brak wolnych miejsc na to wydarzenie








UDZIAŁ BIORĄ

kierownictwo muzyczne: Maciej Tomasiewicz

reżyseria i choreografia: Robert Bondara

scenografia i kostiumy: Martyna Kander

reżyseria światła: Maciej Igielski

projekcje wideo: Ewa Krasucka

kierownik baletu: Grzegorz Pajdzik

asystentka choreografa: Aleksandra Piotrowska-Zaręba

asystentka scenografa: Dagmara Walkowicz-Goleśny

współpraca muzyczna: Grzegorz Brajner

pedagodzy baletu: Lucyna Popławska, Kazimierz Cieśla

koordynacja projektu: Marta Kuźmiak

 

OBSADA SZEHEREZADA

ZOBEIDA – Michalina DROZDOWSKA, Wioleta HASZCZYC, Ai OKUNO

SZAHRIJAR – Karol PLUSZCZEWICZ, Grzegorz PAJDZIK, Tomasz SOŚNIK

SŁUŻĄCY – Sebastian SIMIC, Artur DMOCHOWSKI, Karol PLUSZCZEWICZ

 

OBSADA MEDEA

MEDEA – Michalina DROZDOWSKA, Monika LATUSEK, Ai OKUNO

JAZON – Sebastian SIMIC, Karol PLUSZCZEWICZ

KREON – Danill ALEXANDROV, Artur DMOCHOWSKI, Tomasz SOŚNIK

KREUZA – Wioleta HASZCZYC, Michalina DROZDOWSKA, Monika LATUSEK

AJGEUS – Artur DMOCHOWSKI, Sebastian SIMIC, Krzysztof SZCZYGIEŁ

MERMEROS – Igor PRZYBYŁA

FERES – Tymoteusz WINIARSKI





ŚCIEŻKA SZTUKI



SZEHEREZADA/MEDEA

Szeherezada

Opowieść o zazdrości i potrzebie bliskości w najnowszej inscenizacji Opery Śląskiej nie ma w sobie nic z orientu i baśni, znanych z „Szeherezady” w choreografii Michaiła Fokina z 1910 r. Cały ciężar opowieści zostaje przeniesiony na relacje między bohaterami i rozbudowaną psychologię postaci. Akcja rozgrywa się w bliżej nieokreślonej współczesności, w bogatym domu zamożnego małżeństwa, w zimnych współczesnych wnętrzach. Nieświadomych domowników nieustannie podglądają ukryte kamery monitoringu. To podejrzliwy Szahrijar śledzi w ten sposób każdy krok żony i służby, karmiąc swoje kompleksy i obsesje. Jego chorobliwa zazdrość pogłębia konflikt i niszczy więź między dwojgiem bliskich sobie kiedyś ludzi, napędzając spiralę wydarzeń, które nieuchronnie prowadzą do tragicznego finału.

Medea

Inscenizacja znanego dramatu Eurypidesa rozgrywa się na wysokich szczeblach władzy i polityki. Medea żyje w świecie zdominowanym przez mężczyzn. Z jednej strony jest lekceważona i upokarzana, z drugiej zaś wyrachowana i bezwzględna. Dotkliwe poniżenie wznieca w niej zaślepiającą żądzę krwawej zemsty, która stała się silniejsza niż instynkt macierzyński i naturalny odruch ochrony swojego potomstwa. Czy jednak niesprawiedliwość i krzywdy jakie ją spotkały, wystarczą by usprawiedliwić zbrodnię dzieciobójstwa? To pytanie jakie stawia widzowi spektakl Roberta Bondary. Tak jak w filmie Larsa von Triera zraniona Medea z rozmysłem i zimną krwią kalkuluje najbardziej bolesną dla Jazona zemstę, za zdradę jakiej się dopuścił poślubiając córkę króla Kreona.  



Opera









Z ARCHIWUM CYKLU OPERA ŚLĄSKA


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Rzekoma ogrodniczka – La Finta Giardiniera


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Tosca


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Romeo i Julia


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Madama Butterfly




Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
My Fair Lady


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Księżniczka czardasza


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Dziadek do orzechów


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Romeo i Julia




Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Nabucco


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Aida


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Wesoła wdówka


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Moc przeznaczenia




Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Ubu król


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Baron cygański


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
My Fair Lady


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
My Fair Lady




Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Madama Butterfly


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
Carmen


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
J. Strauss „Zemsta nietoperza”


Wydarzenie
OPERA ŚLĄSKA
K. PENDERECKI „Ubu Król”