Logo




-
Poskromienie


Premiera
05.05.2019

Poza siedzibą
1 h 45 min.

Bilety normalne:
30 zł

Bilety ulgowe:
20 zł


SPEKTAKL

ZZA KULIS

WIDEO






REALIZATORZY

Monika Pęcikiewicz reżyseria
Katarzyna Borkowska scenografia, kostiumy
PRODUKCJA instalacja/żyrandol, łóżko, folia
Mirek Kaczmarek reżyseria świateł
Cezary Duchnowski muzyka
Emiko wideo
Michał Buszewicz konteksty
Kasia Majewska producentka
Piotr Rudzki kurator artystyczny
Michał Opaliński asystent reżyserki
Natalia Kabanow plakat, zdjęcia
Mariusz Turchan marketing, promocja
Anita Jakubik stażystka



OBSADA

Krzesisława Dubielówna

Kaśka Dudek

Anna Ilczuk

Ewa Skibińska

Marta Zięba

Michał Opaliński

Adam Szczyszczaj

Andrzej Wilk

Wojciech Ziemiański

Mateusz Znaniecki

z udziałem Zofii Kłak




PLAKAT / PROGRAM

POSKROMIENIE

„Poskromienie złośnicy” Williama Shakespeare’a było tylko inspiracją dla spektaklu. Przedstawienie to powrót Moniki Pęcikiewicz do teatru, aktorek i aktorów – tak dobrze znanych we Wrocławiu – do wspólnej pracy. Spektakl to odpowiedź na doświadczenie kryzysów wynikających z różnorodnych poskromień wymuszanych na nas przez kulturę i społeczeństwo. Przedstawienie o kondycji indywidualnej i zbiorowej tego artystycznego kolektywu. Ale także o każdym z nas. O naszym tu i teraz. O wolności. O nieprzekraczalnych granicach. Intymne i jednocześnie spektakularne, rozgrywane w niesamowitej przestrzeni zaprojektowanej przez Katarzynę Borkowską.

 

„Poskromienie” to koprodukcja Teatru Polskiego w Podziemiu (Fundacja Teatr Polski – TP dla Sztuki), Instytutu Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, Teatru Śląskiego im. St. Wyspiańskiego w Katowicach oraz Ośrodka Kultury i Sztuki we Wrocławiu.


Spektakl pokazywany we wrocławskim Centrum Sztuk Performatywnych PIEKARNIA.

 



Polecane Studentom Sztuka Współczesna Bestseller Prapremiera



MEDIA O SPEKTAKLU

„Poskromienie” przynosi powrót na afisz Teatru Polskiego w Podziemiu i Moniki Pęcikiewicz zarazem - dla reżyserki związanej mocno z najnowszą historią Polskiego, twórczyni „Hamleta” czy „Snu nocy letniej”, „Poskromienie” oznacza powrót do pracy po ośmiu latach przerwy. I jest to come back, który potwierdza zarówno klasę zespołu, rekrutującego się spośród byłych i obecnych aktorów Polskiego, wzmocnionego o dwójkę przedstawicieli Teatru Śląskiego, jak i inscenizatorki.
Magda Piekarska, „Gazeta Wyborcza” Wrocław

 

„Poskromienie” jest odpowiedzią na doświadczenie kryzysów, które wynikają z różnorodnych poskromień wymuszanych na ludziach przez kulturę i społeczeństwo. To spektakl o kondycji indywidualnej i zbiorowej […]. W tym spektaklu nic nie jest przypadkowe, a Monika Pęcikiewicz znów udowodniła, jak wielkiej klasy jest reżyserką. Przepiękne wizualnie zakończenie „Poskromienia” wbiło mnie w fotel i pozostawiło z wieloma pytaniami. Nieoczekiwanie, pod sam koniec, sceniczna metafora raz jeszcze wytrąciła mnie z równowagi i przeniosła mnie do nieznanego świata. Po plecach przeszły mi ciarki i żałowałem, że spektakl się już skończył.
Michał Hernes, portal TuWrocław.com

 

Pęcikiewicz rzeczowo punktuje tematykę poskromienia, a bohaterowie posługują się tekstem, który wypracowany został w toku aktorskich improwizacji. Oczywiste prawdy mieszają się tu z mniej dosłownymi, a przy tym wieloznacznymi kontekstami, które wymagają od widza większej czujności i analizy. Spektakl świetnie definiuje jego zniekształcona przestrzeń – załamywane linie geometryczne, umieszczone w centrum ogromne weneckie lustro, które raz odbija, raz deformuje oraz wyświetlane na podłodze filmy (ich widoczność jest uzależniona od powierzchni, na którą padają).

Kasia Mikołajewska, blog Mieszam w Kulturze