Logo





BĄDŹ NA BIEŻĄCO



Czytaj co ważnego dzieje się w naszym teatrze.








Projekt


data publikacji: 2015.11.04

Nowa kasa teatralna i specjalne ceny biletów

Jeden weekend (7–8 listopada) i wszystkie bilety na styczniowe spektakle tylko za 25 zł (promocja obowiązuje w kasie teatru w Galerii Katowickiej)

WIĘCEJ

Już w najbliższy weekend, 7–8 listopada, w naszej nowej kasie na terenie Galerii Katowickiej będzie można kupić bilety na wszystkie styczniowe wydarzenia Teatru Śląskiego w promocyjnej cenie 25 zł. Na naszych widzów czekają m.in. „Piękni dwudziestoletni” wg kultowej powieści Marka Hłaski, kontrowersyjne „Ostatnie tango w Paryżu”, „Skazany na bluesa” z piosenkami Dżemu na żywo, pełen rosyjskiego przepychu „Ożenek” czy premierowe „Wesele” w reż. Radosława Rychcika. Szukajcie naszych styczniowych repertuarów w Galerii Katowickiej i zarezerwujcie sobie czas na weekendowe zakupy.

 

Naszą kasę, punkt informacyjny i teatralną czytelnię w Galerii Katowickiej znajdziecie na poziomie +2. Czynne 16.00 – 20.00.


MNIEJ




Projekt


data publikacji: 2015.10.29

Fotografia na pierwszym planie

Prace współpracujących z nami fotografów na wystawie Instytutu Teatralnego

WIĘCEJ

Miło nam poinformować, że aż trójka bliskich nam fotografów zakwalifikowała się do udziału w wystawach pokonkursowych I edycji Konkursu Fotografii Teatralnej, organizowanego przez Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego w Warszawie. Jury, po obejrzeniu 2225 fotografii nadesłanych na konkurs, zadecydowało, że na wystawach w siedzibie Instytutu oraz w Muzeum Łazienki Królewskie, zostaną pokazane prace m.in. Krzysztofa Lisiaka (etatowego fotografa Teatru Śląskiego), Przemysława Jendroski (fotoreportera „Gazety Wyborczej”, autora sesji zdjęciowej do spektaklu „Czarny ogród”) oraz Mariusza Partyki (który w minionym sezonie był jednym z naszych blogerów i za pomocą swojego aparatu przyglądał się naszym produkcjom). Trzem fotografom, jak i wszystkim wyróżnionym w konkursie, serdecznie gratulujemy!

 

Celem Konkursu Fotografii Teatralnej jest propagowanie i rozwój sztuki fotografowania teatru oraz prezentacja fotografii teatralnej nie tylko jako formy dokumentowania procesu pracy teatralnej, ale także jako narzędzia współtworzenia znaczeń i sposobów odbioru dzieła oraz działalności twórczej.


MNIEJ




Projekt


data publikacji: 2015.10.29

Głosy recenzentów po „Ożenku”

Kilka dni po premierze krytycy oceniają pracę Nikołaja Kolady w Katowicach

WIĘCEJ

Opinie o naszej najnowszej premierze w reżyserii Nikołaja Kolady opublikowano już w m.in.  „Gazecie Wyborczej”, „Rzeczypospolitej” i „Dzienniku Zachodnim”.

W tej niezwykle efektownej inscenizacji – szczególnie w warstwie plastycznej i ruchowej, wielkie brawa dla scenografii i kostiumów Anny Tomczyńskiej i Nikołaja Kolady oraz dla choreografii Jakuba Lewandowskiego - najważniejszą nie jest jednak wcale historia Podkolesina, który chciałby się ożenić, ale nie potrafi podjąć ostatecznej decyzji. Historia jego wymuszonych zalotów, to tylko pretekst dla Kolady, by spróbować powiedzieć nam coś o Rosji.

„Rzeczpospolita” – cały tekst tutaj

Na pozór - karkołomny, bo odwołujący się do kompletnie różnych konwencji. Ale na scenie wszystko do siebie pasuje. I bajkowa aura, i elementy komedii dell'arte, i bohaterki -stylizowane na najpopularniejsze chyba pamiątki z Rosji, czyli matrioszki, i Podkolesin - nieodrodny syn pajacyka Buratino, i rozbuchana scenografia (reżysera i Anny Tomczyńskiej), od której dostajemy (zaplanowanego) oczopląsu, i nawet operowa maniera, podkreślana muzycznymi cytatami z Verdiego. Jakim cudem to wszystko składa się w spójną całość? Takim, że cała ta "magma" to tylko pozory, pod którymi postacie Gogola ukrywają prawdziwe uczucia.

„Dziennik Zachodni” – cały tekst czytaj tutaj

„Ożenek" to prawdziwy majstersztyk pod względem aktorskim. Ile tu przemyślanych i dobrze zagranych - wydawałoby się mało znaczących - scen! Prawie za każdą kwestią podąża określony gest, ruch ciała, mimika, taniec czy śpiew. Nie ma miejsca na statyczność, a jeżeli się takowa pojawia, to tylko na chwilę i tylko po to, by mocniej wybrzmiały słowa Gogola. Znakomicie odnajdują się w głównych rolach Marek Rachoń jako słaniający się po posadzce ze zdenerwowania Podkolesin oraz Grażyna Bułka jako naiwna, ale władcza Agafia.

„Gazeta Wyborcza” – cały tekst czytaj tutaj

Na „Ożenek" trzeba się wybrać. To spektakl niepodobny do żadnego innego. Kwintesencja rosyjskiego usposobienia. Gogolowska zabawa w pełnej krasie.

Portal Katowicki – cały tekst czytaj tutaj

 

 


MNIEJ




Projekt


data publikacji: 2015.10.27

Oferta wynajmu

kamienicy przy ul. Teatralnej 4

WIĘCEJ

Chcesz wynająć nowoczesną kamienicę w ścisłym centrum Katowic? Interesuje Cię atrakcyjna lokalizacja, wysokiej jakości wyposażenie i kulturalne sąsiedztwo? Wynajmij budynek od Teatru Śląskiego.

Informacji dotyczących budynku i warunków wynajmu
udziela inż. Edward Wrzesień
tel. +48 513 120 157
e-mail: e.wrzesien@teatrslaski.art.pl

Oferta najmu (PDF)

fot. Krzysztof Lisiak


MNIEJ