6. Międzynarodowy Festiwal OPEN THE DOOR: „Libido romantico”, Teatr 21 w Warszawie
Festiwal OPEN THE DOOR Duża Scena 2 h
Bilety
Bilet wstępu 15 zł / bilet dostępny (dla osób z niepełnosprawnościami) 5 zł
BILETY DOSTĘPNE można kupić w KASIE BILETOWEJ
od poniedziałku do soboty: godz. 12:00-19:00
(przerwa 15:45-16:00)
niedziele i święta: 2 h przed wydarzeniem
tel. +48 32 259 93 60
oraz w BIURZE OBSŁUGI WIDZÓW
od poniedziałku do piątku: godz. 08:00-16:00
tel. +48 32 258 89 67
200 lat temu premierze „Ballad i romansów” towarzyszył skandal obyczajowy i niepokój społeczny. Mickiewicza oskarżono o niemoralność i perwersyjność. Przemówił językiem grupy o najniższym statusie społecznym, oddając jej prawo do ucieleśnienia jej fantazji i pragnień. Przepełnione erotyzmem, zmysłowością, miłosnym szaleństwem teksty spełniały również rolę emancypacyjną, stając się manifestem nowej wrażliwości, znosząc hierarchie klasowe i postulując demokrację uczuć. Balladami wprowadził nowe, niedopuszczane społecznie obrazy, które uderzyły z całą mocą w mieszczańską pruderyjność. Czy jego teksty dziś mogą wywołać podobny niepokój? W „Libido romantico” aktorzy i aktorki, twórcy i twórczynie rzucają wyzwanie współczesnemu społeczeństwu. Sięgając po klasyczne i (wydawałoby się) ujarzmione, narodowe, uświęcone teksty narodowego wieszcza, odnajdują w nich swój głos.
ENG 200 years ago, the premiere of “Ballads and Romances” was accompanied by moral scandal and social unrest. Mickiewicz was accused of immorality and perversion.
He spoke the language of a group of the lowest social status, giving them the right to embody their fantasies and desires. Overflowing with eroticism, sensuality and amorous frenzy, the texts also fulfilled an emancipatory role, becoming a manifesto of a new sensibility, abolishing class hierarchies and postulating a democracy of feelings. With his Ballads, he introduced new, socially unacceptable images that struck hard at bourgeois prudery. Can his texts today evoke similar anxiety?
In “Libido Romantico,” actors, actresses, and creators challenge contemporary society. Reaching for the classic and (seemingly) tamed, national, hallowed texts of the national bard, they find their voice in them, claiming the right of people with disabilities to love and to sexuality.
Theatre 21 has bravely broken down stereotypes about theatre work with disabled people. The company’s actors are primarily people with Down’s syndrome and autism spectrum disorder, who have become full participants in stage life. Theatre 21’s productions can be seen on the stages of renowned theatres and festivals, and the company increasingly cooperates with various institutions, while its members also carry out their own projects.
Realizatorzy
- reżyseria
- Justyna Wielgus
- dramaturgia i scenariusz
- Justyna Lipko-Konieczna
- kostiumy i scenografia
- Wisła Nicieja
- muzyka
- Zoi Mikhailova
- wideo
- Wojtek Kaniewski
- światło
- Monika Sidor
Obsada
- Maja Kowalczyk
- Daniel Krajewski
- Jan Adam Kowalewski
- Aleksander Orliński
- Piotr Sakowski
- Aleksandra Skotarek
- Magdalena Świątkowska
Repertuar
-
-
Godej do mie
Premiera
-
KSIĄŻKA NA SCENĘ! Amerykańskie sny
-
Wojna i pokój
Premiera
według Lwa Tołstoja i Tukidydesa
-
NOWE KSIĄŻKI: "Kairos" Macieja Siembiedy
-
Polowanie na osy. Historia na śmierć i życie
Przeczytaj
-
Spektakl "S I E D E M" odwołany
Artykuł
Drodzy Widzowie, z przykrością informujemy, że plenerowy spektakl „S I E D E M”, który mieliśmy pokazać w sobotę, 14
Czytaj o: Spektakl "S I E D E M" odwołany -
Zapraszamy na SZPACYR Z TYJATREM
Artykuł
Chcecie lepiej poznać okolice Teatru Śląskiego? Zapraszamy na SZPACYR Z TYJATREM! Serdecznie zapraszamy na spacer po Katowicach z Bianką Matejczyk.
Czytaj o: Zapraszamy na SZPACYR Z TYJATREM