Logo





SERIA PYTAŃ



KTO PYTA NIE BŁĄDZI

Co to jest wejściówka? Jak i kiedy mogę ją kupić?

15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia możesz pytać w kasie o ewentualne wolne miejsce i wejściówkę w cenie 15 zł (za wyjątkiem pokazów premierowych i "Skazanego na bluesa"). Płatność tylko gotówką. Wszelkie inne informacje na temat biletów znajdziesz w zakładce BILETY.
 

Czy muszę mieć jakiś dokument potwierdzający, że mogę korzystać z biletów ulgowych? Jaki?

Tak, bilety ulgowe proponujemy uczniom, studentom, seniorom (emeryci i renciści) i osobom z niepełnosprawnościami po okazaniu odpowiedniego dokumentu, najczęściej aktualnej legitymacji.
Pracowników instytucji kultury prosimy o pokazanie zaświadczenia, o które wystarczy poprosić w swoim miejscu pracy.
 

Czy mogę zwrócić bilet? 

Bilety indywidualne można zwracać najpóźniej:
- na 3 dni przed datą wydarzenia Teatru Śląskiego
- na 7 dni przed datą wydarzeń impresaryjnych (m.in. koncerty, spektakle gościnne).

Bilety grupowe można zwracać najpóźniej na 10 dni przed pokazem. W dniu spektaklu, opiekun grupy szkolnej może zwrócić jedynie 10% zakupionych wcześniej miejsc.

Po tym terminie, ale wciąż przed wydarzeniem, możliwa będzie jedynie zmiana daty spektaklu lub wybór innego tytułu z repertuaru. Pamiętaj, że wszelkie zwroty czy zamiany są możliwe tylko za okazaniem paragonu lub faktury. Zwroty za bilety kupione drogą internetową dokonywane są wyłącznie przelewem.

Zwrot biletów zakupionych online, wyłącznie z paragonem (biletem domowym), możliwy jest:
- na 3 dni przed datą wydarzenia Teatru Śląskiego
- na 7 dni przed datą wydarzeń impresaryjnych (m.in. koncerty, spektakle gościnne).

Co mam zrobić, jeśli ktoś zajął moje miejsce na widowni?

Na wszystkich scenach miejsca są numerowane (poza pokazami w Galerii Szyb Wilson). Jeżeli zdarzy się jakaś pomyłka, prosimy zapytać kogoś z obsługi widowni - na pewno pomogą rozwiązać problem.
 

Co mam zrobić, jeśli się spóźnię na spektakl?

Jeżeli przedstawienie już się rozpoczęło, to istnieje możliwość wpuszczenia widzów tylko na widownię Dużej Sceny – spóźnione osoby zostaną zaproszone na drugi balkon, jeśli są tam wolne miejsca. Po przerwie w spektaklu, jeśli jest, można zająć wykupione wcześniej miejsca. W przypadku Sceny Kameralnej i Malarni, po rozpoczęciu spektaklu obsługa widowni może odmówić wejścia spóźnionym widzom, a kasa biletowa nie zwraca pieniędzy za zakupione i niewykorzystane bilety.
 

Czy mogę wnieść na widownię napój lub jedzenie?

Teatr to miejsce zdecydowanie bez popcornu itp., stąd nie można wnosić na widownię jedzenia i napojów. Na część kulinarną zapraszamy przed lub po przedstawieniu oraz w trakcie przerwy do naszych kawiarenek na Dużej Scenie, Scenie w Malarni czy kawiarni przy Scenie Kameralnej.
 

Gdzie mogę zapalić papierosa? Czy w teatrze jest palarnia?

Na terenie teatru obowiązuje zakaz palenia i wewnątrz nie mamy wyodrębnionych palarni. Palacze mogą skorzystać z wystawionych przy wejściach popielniczek na zewnątrz budynku.
 

Co mam zrobić, jeśli podczas przedstawienia źle się poczuję i będę musiał wyjść? 

Jeżeli zdarzy się taka sytuacja, że musisz opuścić salę podczas trwania spektaklu, to kieruj się w stronę drzwi oznaczonych jako droga ewakuacyjna (najczęściej podświetlone na zielono). Na Dużej Scenie będą to dowolne drzwi prowadzące na parter lub na foyer balkonów. Na Scenie Kameralnej będą to drzwi prowadzące na foyer (strona A) lub wyjdź z tyłu (strona B) i poproś obsługę o wypuszczenie Cię od strony ulicy Teatralnej by nie przechodzić przez scenę. W Malarni są dwa wyjścia: jedno na poziomie pierwszych rzędów oraz na górze, za kotarą, prowadzące także do wyjścia na klatce schodowej.

Czy szatnia jest płatna?

Nie, przy każdej ze scen znajduje się szatnia, w której na czas trwania spektaklu można bezpłatnie zostawić płaszcze oraz ewentualny bagaż.
 

Czy mogę robić zdjęcia na widowni? Czy mogę nagrywać przedstawienie?

W teatrze obowiązuje zakaz jakiegokolwiek rejestrowania wydarzeń – robić zdjęcia lub nagrywać filmy mogą tylko upoważnione osoby (np. przedstawiciele mediów) po wcześniejszym uzgodnieniu z rzeczniczką prasową teatru.
 

Czy podczas spektaklu muszę mieć wyłączony telefon, czy wystarczy, jeśli go wyciszę?

Ze względu na komfort wszystkich widzów i aktorów, prosimy o całkowite wyłączenie telefonów komórkowych. Dźwięk wibrowania oraz światło z ekranów telefonów mogą przeszkadzać innym.
 

Jak długo trwa spektakl?

Czas trwania wydarzeń jest zróżnicowany. Przy informacjach o wydarzeniach dla Twojej wygody podajemy szacunkowy czas trwania, wliczając w to już ewentualne przerwy.
 

Jakie są formy płatności w kasie teatru? Czy mogę płacić kartą?

W kasie teatru istnieje możliwość zapłaty zarówno gotówką, jak i kartą płatniczą.
 

Gdzie w pobliżu znajduje się bankomat?

Najbliższy bankomat znajduje się naprzeciwko Sceny Kameralnej (ul. Warszawska).
 

Czy budynek dostosowany jest do potrzeb osób z niepełnosprawnością? 

>  Duża Scena: wejście dla osób poruszających się na wózkach znajduje się od strony ul. Teatralnej. Korzystając z przycisku dzwonka, można wezwać osoby z obsługi widowni do pomocy, a następnie skorzystać z miejsca na parterze na widowni (obok miejsc w pierwszych rzędach). Na parterze znajduje się także odpowiednio zaprojektowana toaleta. Z Dużej Sceny można dostać się bezpośrednio do holu kasowego, do którego prowadzą szerokie drzwi. Można także wcześniej zakupić bilety on-line i w teatrze okazać tylko wydruk.
> Scena w Malarni: wejście znajduje się od strony ul. Teatralnej (scena ulokowana w podwórzu, po przejeździe przez bramę), na parterze znajduje się winda. Miejsca dla osób poruszających się na wózkach znajdują się przy pierwszych rzędach. Na tym piętrze budynku znajduje się także odpowiednio zaprojektowana toaleta.
>  Scena Kameralna –  wjazd od ul. Warszawskiej (platforma na schodach), obok szatni znajduje się także odpowiednio zaprojektowana toaleta.
> Scena w Galerii - scena jest na terenie Galerii Katowickiej, której wejścia i windy są dostosowane do osób poruszających się na wózkach

> Duża Scena teatru została wyposażona w dodatkowe udogodnienia dla osób niedosłyszących - mogą skorzystać z bezprzewodowych słuchawek, by poprawić komfort uczestnictwa w przedstawieniu. Przed spektaklem wystarczy podejść do kawiarenki na I piętrze i poprosić o zestaw słuchawkowy (posiadamy 10 sztuk). Sprzęt jest wypożyczany bezpłatnie po zostawieniu w depozycie dokumentu tożsamości. Od sezonu 2013/2014 proponujemy realizacji spektakli bez barier (z audiodeskrypcją oraz z tłumaczeniem na język migowy i spektakle z napisami w języku angielskim) – jeżeli jesteś zainteresowany tego typu wydarzeniami, prześlij e-mail z prośbą o informowanie Cię w przyszłości o wydarzeniach z udogodnieniami na adres a.oslislo@teatrslaski.art.pl. 
 

Jak dojechać do teatru i gdzie zaparkować?

Teatr usytuowany jest w centrum Katowic, na Rynku, nieopodal dworca kolejowego, autobusowego, wokół znajdują się także przystanki tramwajowe. Jeżeli planujesz przyjechać samochodem, należy uwzględnić czas na parkowanie – w okolicy (3-5 minut pieszo) można znaleźć kilka dużych płatnych parkingów (szczegóły i mapa w zakładce KONTAKT). Widzowie korzystają też z pobliskiego parkingu w Galerii Katowickiej (codziennie w godz. 7.00-21.00, pierwsze dwie godziny korzystania z parkingu są bezpłatne).
 

W jaki sposób mogę przekazać artystom kwiaty lub upominek?

Nie tylko na premierach, ale także podczas regularnych przedstawień, można przekazać aktorom kwiaty lub drobne upominki. Przed przedstawieniem poproś osoby z obsługi widowni (najlepiej pracowników szatni) o przekazanie kwiatów na finał podczas oklasków. Najlepiej, by dołączony był do nich bilecik z imieniem i nazwiskiem danego aktora lub aktorki.
 

Co należy zrobić, by uzyskać autograf mojego ulubionego aktora, aktorki, reżysera?

Najlepiej poczekać po przedstawieniu i poprosić osobiście o podpis – w przypadku Sceny w Malarni przy wyjściu, zaś w przypadku Scen Dużej i Kameralnej warto poczekać przy recepcji od strony ul. Warszawskiej.
 

Czy w teatrze obowiązuje elegancki strój?

Stroje wieczorowe i wizytowe poza premierą nie są wymagane i obowiązkowe – od Ciebie zależy, czy wybierasz sukienkę, garnitur czy dżinsy.
 

Jeśli mam mniej niż 18 lat, to czy mogę samodzielne wybrać się do teatru?

Tak, należy jednak dobrze zapoznać się z repertuarem i opisem przedstawień, ponieważ na niektóre spektakle wpuszczane są tylko osoby pełnoletnie. 
 

Czy w teatrze można wypożyczać kostiumy? Jak to zrobić i ile to kosztuje?

Tak, możesz skorzystać z naszej wypożyczalni kostiumów dla osób dorosłych (nie mamy kostiumów dla dzieci), która działa cały sezon. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w zakładce USŁUGI.
 

Czy użytkownik każdego banku może kupić bilet on-line?

System sprzedaży on-line obsługuje portal PayU, który współpracuje z większością polskich banków.
 

Jeśli mam inne pytanie, z kim mogę się kontaktować?

Dzwoń, pisz, pytaj – w zakładce KONTAKT możesz sprawdzić, kto pracuje w teatrze i czym się zajmuje, by wybrać odpowiednią osobę do udzielenia odpowiedzi na Twoje pytanie.