Logo





DOROTA CHANIECKA




WYKSZTAŁCENIE: 

PWST w Krakowie
filia we Wrocławiu

 
NAJWAŻNIEJSZE ROLE: 

Gretchen w „Mein Kampf” G. Taboriego
(reż. H. Baranowski, Teatr Śląski)

Szwaczka 2 w „Szwaczkach” P. Sali
(reż. A. Celiński, Teatr Śląski)

Panna Młoda w „Weselu” St. Wyspiańskiego
(reż. R. Zioło, Teatr Śląski)

Urszula/Doriana/Celin w „Świat jest skandalem” T. Mana
(reż. T. Man, Teatr Śląski)

Albertyna 30 w „5 razy Albertyna” M. Tremblay’a
(reż. G. Gietzky, Teatr Śląski)

 




ŚLĄSK TO DLA MNIE…

Miejsce pracy.

 

 


 

O MNIE

Laureatka wyróżnienia za rolę Dziewczynki w spektaklu „Ślimaczek i Zmorka” w Teatrze Animacji w Poznaniu na I Ogólnopolskim Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych dla Dzieci i Młodzieży „Konteksty” w Poznaniu (2003). Została uznana za najlepszą aktorkę Teatru Animacji w sezonie 2004/2005. Z Teatrem Śląskim związana od 2005 roku. Zagrała m.in. w filmie „Drzazgi” Macieja Pieprzycy.

 

Role w Teatrze Śląskim:

Gretchen w „Mein Kampf” G. Taboriego
(reż. H. Baranowski)

Vicky Smith w „Mayday 2” R. Cooney
(reż. M. Sławiński)

Yvette w „Dżumie” A. Camusa
(reż. R. Zioło)

Panna Młoda w „Makbet (Macbeth). Work in progress” wg W. Shakespeare’a
(reż. H. Baranowski)

Szwaczka II w „Szwaczkach” P. Sali
(reż. A. Celiński)

Panna Młoda w „Weselu” St. Wyspiańskiego
(reż. R. Zioło)

Krystyna w „Pannie Julii” A. Strindberga
(reż. K. Babicki)

Matka Boska Suzdalska / Narzeczona w „Trzy po trzy” A. Fredry
(reż. R. Zioło)

Marysia Natchniona w „Misterium niedzielnym” T. Gajcego
(reż. A. Majczak)

Urszulka / Celine / Doriana w „Świat jest skandalem” T. Mana
(reż. T. Man)

Dama dworu w „Iwonie, księżniczce Burgunda” W. Gombrowicza
(reż. A. Keresztes)

Albertyna trzydziestoletnia w „5 razy Albertyna” M. Tremblay’a
(reż. G. Gietzky)

Siostra Flinn w „Locie nad kukułczym gniazdem” K. Keseya / D. Wassermana
(reż. R. Talarczyk)

Plastikowa Barbara (Blondi, Ćpunka, Pielęgniarka) w „Skazanym na bluesa” P. Angermana i J. Kidawy-Błońskiego (reż. A. Jakubik)

Helena w „W popielniczce diament” J. Roszkowskiego
(reż. W. Patlewicz)